سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اپل اولین استریمگری است که برنده اسکار بهترین فیلم شد.

اپل با به دست آوردن افتخاری ترین افتخار هالیوود تاریخ ساز شد، زیرا «CODA» برنده اسکار بهترین فیلم در مراسم اسکار روز یکشنبه شد.

فیلم کودا

«CODA» از اپل اورجینال فیلم، که اکثراً بازیگران ناشنوا دارد، اولین باری است که یک سرویس استریم اسکار بهترین فیلم را دریافت می‌کند – با شکست اپل تی‌وی پلاس رقیب نتفلیکس. «CODA» جایزه برتر را نسبت به «قدرت سگ» از نتفلیکس از کارگردان جین کمپیون دریافت کرد که دیگر مدعی اصلی این بخش بود.

علاوه بر این، تروی کوتسور، ستاره «CODA» جایزه بازیگر نقش مکمل را برد - اولین باری که یک بازیگر مرد ناشنوا برنده جایزه اسکار بازیگری شد و دومین بازیگر ناشنوا پس از مارلی متلین، همبازی «CODA» که برای «کودکان» برنده شد. از یک خدای کوچکتر» در سال 1986. در سومین برد شب این فیلم، سیان هدر کارگردان «CODA» در بخش فیلمنامه اقتباسی برنده شد.

 

سه جایزه اسکار برای "CODA" اولین بار بود که اپل تا به حال دریافت کرد. «CODA» همچنین به عنوان اولین فیلم جشنواره فیلم ساندنس که جایزه اسکار بهترین فیلم را به خانه برد، تاریخ ساز شد. و این اولین فیلمی است که بدون نامزدی در بخش کارگردانی و تدوین برنده بهترین فیلم شده است.

 

تخمین زده می شود که اپل بیش از 10 میلیون دلار برای کمپین اسکار برای «CODA» هزینه کرده است که بیشتر از بودجه ساخت فیلم زیر 10 میلیون دلار است.

 

در این فیلم، روبی روسی (امیلیا جونز) فرزند بزرگسالان ناشنوا یا CODA است - تنها عضو شنوا خانواده اش. روبی پس از کشف اشتیاق و استعداد برای خوانندگی، بین تعهداتش در قبال کسب و کار ماهیگیری خانوادگی و دنبال کردن رویاهای موسیقی خود دویده می شود. کوتسور و متلین نقش پدر و مادرش را بازی می کنند و دانیل دورانت در نقش برادرش لئو نقش آفرینی می کند. "CODA" بر اساس فیلم فرانسوی "La Famille Belier" محصول 2014 ساخته شده است که در آن بیشتر شخصیت های ناشنوا توسط بازیگرانی شنوا بازی می شوند.

 

این یک لحظه واقعاً بزرگ برای جامعه ناشنوایان است. هدر در مصاحبه‌ای در پشت صحنه در برنامه تشکر از دوربین ABC، در حالی که یک مترجم ASL سخنان او را ترجمه می‌کرد، گفت: این لحظه واقعاً بزرگی برای جامعه معلولان است. مارلی متلین 35 سال پیش برنده اسکار شد و در هالیوود تغییر چندانی نکرده است، بنابراین می‌خواهم از آکادمی برای ایجاد این تغییر تشکر کنم. و من می خواهم به همه در جامعه ناشنوایان و همه افراد در جامعه معلولان بگویم که جایی برای شما در اینجا وجود دارد، داستان های شما مهم هستند و ما باید فضا را باز کنیم. و این یک داستان است، و بگذارید این اولین فیلم از بسیاری از فیلم‌هایی باشد که از این جامعه زیبا بیرون می‌آیند.»

 

برنده بهترین تصویر اپل برای «CODA» در نود و چهارمین دوره جوایز اسکار، بدیهی است که پر اصلی در کلاه غول دره سیلیکون است، اگرچه سیلی تکان دهنده ویل اسمیت به تلویزیون زنده کریس راک، این شاهکار را به تصویر کشید. تیم کوک، مدیر عامل شرکت اپل تی وی پلاس، مشتاقانه جوایز نسخه‌های اصلی را تبلیغ کرده و جمع‌آوری کرده است. جوایز اسکار ممکن است به‌تدریج تعداد مشترکین Apple TV Plus را افزایش دهد، اما اثر هاله‌ای مهم‌تر برای اپل، نفوذ اضافه‌شده‌ای است که می‌تواند در رقابت برای معامله با شرکای استعداد و تولید اعمال کند.

 

به طور کلی، نتفلیکس - که میلیون‌ها دلار را صرف کمپین‌های زیادی برای امیدهای جوایز خود کرده است - تنها یک اسکار گرفت: برد کمپیون برای کارگردانی «قدرت سگ». این پس از آن بود که نتفلیکس با 27 نامزدی، از جمله 12 نامزدی برای «قدرت سگ» و چهار نامزدی برای «به بالا نگاه نکن» آدام مک‌کی (که هر دو در رقابت برای بهترین فیلم بودند) بار دیگر پیشتاز میدان شد. اپل پس از مجموع شش نامزدی، سه جایزه را به دست آورد: سه جایزه برای «CODA» و سه جایزه برای «تراژدی مکبث» جوئل کوئن.

 

اپل حقوق CODA را به مبلغ 25 میلیون دلار پس از یک جنگ مناقصه پس از اولین نمایش آن در ساندنس در سال گذشته به دست آورد. این فیلم که توسط Vendôme Pictures و Pathé تهیه شده است، در ماه آگوست در اپل تی‌وی پلاس به نمایش درآمد.

 

کوک اذعان کرده است که این شرکت فناوری اعتبار را بر سود برای نسخه های اصلی خود اولویت می دهد. رئیس اپل به تحلیلگران در تماس مالی شرکت در 27 ژانویه گفت: «ما صرفاً درباره محتوا [در Apple TV Plus] تصمیمات مالی نمی‌گیریم». ما سعی می‌کنیم محتوای عالی پیدا کنیم که دلیلی برای بودن داشته باشد.»

 

"CODA" که منجر به پیروزی در اسکار شد، برنده جایزه برتر فیلم در جوایز انجمن تهیه کنندگان شد. بهترین فیلمنامه اقتباسی در جوایز بفتا و جوایز انجمن نویسندگان آمریکا؛ و بهترین گروه در جوایز SAG. در ساندنس سال گذشته، چهار جایزه را از آن خود کرد: جایزه ویژه هیئت داوران برای گروه بازیگران، جایزه کارگردانی، جایزه تماشاگران و جایزه بزرگ هیئت داوران.

 

در بیانیه ای یکشنبه شب، زک ون آمبورگ، رئیس مشترک اپل در سراسر جهان ویدیو، گفت: «از طرف همه در اپل، ما از آکادمی برای افتخارات اعطا شده بسیار سپاسگزاریم.